HJÆLP

Ofte stillede spørgsmål

SHOPPING-KAMPAGNER

 


Skal jeg foretage mig yderligere efter køb af et produkt?

Du skal ikke foretage dig yderligere, når du først har købt et produkt gennem Downtown. Vi sørger for at bestille din vare hos den pågældende forhandler. På dit værdibevis finder du alle relevante informationer under sektionen ”Sådan bruger du dit værdibevis”, herunder leveringstid, hvordan produktet bliver leveret samt kontaktinformationer på forhandleren. 


Hvor finder jeg informationer på forhandleren?

På alle tilbud finder du sektionen "Betingelser". Her fremgår alle nødvendige kontaktinformationer på forhandleren, herunder hvem du skal kontakte, hvis der opstår spørgsmål til levering, selve produktet samt eventuelle returneringer. Du finder alle relevante informationer på dit værdibevis under ”Det med småt”. 


Hvor lang er leveringstiden?

Den varierer fra kampagne til kampagne, men på alle kampagner vil du under ”Levering” kunne se leveringstiden for det specifikke produkt.
Ligeledes vil du altid kunne finde leveringstiden på dit værdibevis under ”Det med småt”. Du kan også finde dit værdibevis på Mit Downtown.


Mit produkt er forsinket. Hvad gør jeg?

Tjek en ekstra gang på dit værdibevis, hvornår produktet senest bliver leveret. Er leveringstiden overskredet, skal du kontakte den leverandør, der er noteret på værdibeviset under ”Det med småt”. Leverandøren kan enten være en forhandler eller Downtown. Du kan finde dine værdibeviser med kontaktoplysninger på leverandøren under Mit Downtown.


Kan jeg selv tracke min pakke?

Det varierer fra produkt til produkt og afhænger af den enkelte leverandør. Leverandøren kan enten være en forhandler eller Downtown. Du kan kontakte den leverandør, der er noteret på dit værdibevis og forhøre dig. Du kan finde dine værdibeviser under Mit Downtown.


Jeg har spørgsmål til et produkt (materiale, størrelse el.lign.)

Spørgsmål til produktet skal rettes til den leverandør, der står under "Det med småt", når tilbuddet er online, eller på dit værdibevis. Leverandøren kan enten være en forhandler eller Downtown. Du kan finde dine værdibeviser med kontaktoplysninger på leverandøren under Mit Downtown.


Jeg har fortrudt mit køb af et produkt. Hvordan forholder jeg mig?

Du har altid 30 dages fuld returret, fra du har modtaget varen. Du skal sende dit produkt tilbage til den leverandør, som er oplyst på dit værdibevis. Leverandøren skal have produktet i hænde senest 30 dage efter, du modtog varen. Leverandøren kan enten være en forhandler eller Downtown. Varen skal være i ubrugt stand og i uåbnet emballage, og leverandøren dækker ikke udgifter forbundet med returnering. På dit værdibevis finder du kontaktoplysninger, som du skal bruge for at returnere dit produkt.


Jeg vil gerne reklamere over et produkt, jeg har modtaget.

Hvis der er fejl på dit produkt, som ikke er selvforskyldt, skal der oprettes en reklamationssag. Så snart du opdager fejlen, skal du tage kontakt til den leverandør, der er oplyst på dit værdibevis. Du finder leverandørens kontaktoplysninger på dit værdibevis, som du finder under Mit Downtown. Leverandøren kan enten være en forhandler eller Downtown. For at gøre behandlingstiden kortere er det vigtigt, at du medsender et billede af fejlen. Hvis leverandøren vurderer, at produktet er blevet brugt, efter reklamationsårsagen er indtrådt, er vi eller leverandøren berettigede til at afvise en reparation eller refundering.


 

 

LOKALE KAMPAGNER


Hvordan booker jeg min service?
Både i kampagnen og på dit værdibevis kan du finde alle relevante informationer. På kampagnen finder du det under sektionen ”Betingelser”, og på dit værdibevis finder du det under ”Sådan bruger du dit værdibevis”.


Jeg har spørgsmål til kampagnens indhold (menuen, behandlingen, servicen el.lign.)

Hvis du har spørgsmål til en kampagnes indhold (f.eks. menuen eller behandlingen), er det forhandleren, du skal kontakte. Du kan se forhandlerens kontaktinformationer på dit værdibevis under ”Sådan bruger du dit værdibevis”.
Har du spørgsmål til de praktiske informationer (f.eks. tid, sted eller udløbsdato), bedes du kontakte Downtown. Du finder kontaktoplysningerne på dit værdibevis under Mit Downtown.


Jeg kan ikke komme i kontakt med en forhandler. Hvad gør jeg?

Du er altid velkommen til at kontakte os på chatten (se nederst i højre hjørne af din skærm), hvis du har problemer med at få fat i en forhandler (f.eks. i forbindelse med tidsbestilling). Vi anbefaler dog, at du til at starte med følger den booking-procedure, der er beskrevet på dit værdibevis.


Jeg har fortrudt mit køb af et værdibevis. Kan jeg få mine penge retur?

Medmindre andet er skrevet under ”Det med småt” i kampagnen, har du som udgangspunkt altid 14 dages fuld returret på dit værdibevis (Se næste punkt under ”Downtown-Wow kampagne). Hvis du kontakter os inden for 14 dage efter købsdato, vil det fulde beløb blive krediteret til den samme betalingsmetode, som du benyttede ved købet.
Du kan få krediteret dit værdibevis til din Downtown-konto til og med værdibevisets udløbsdato - herefter bortfalder refunderingsmuligheden. Beløbet vil blive tilbageført til din Downtown-konto, og der vil blive trukket et administrationsgebyr på 10% af købets værdi (dog altid minimim 20 kr. og maksimum 50 kr.) Herefter vil beløbet være gyldigt i 2 år.
Ønsker du at få refunderet dit værdibevis, skal du sende en mail til kundeservice med dit referencenummer og ønske om refundering. Du kan finde dine værdibeviser under Mit Downtown.


 

Hvad er en Downtown-Wow kampagne?

Downtown Wow er en gruppe af kampagner, der ikke følger vores normale handelsbetingelser. Ved en Wow-kampagne har du naturligvis stadigvæk 14 dages fortrydelsesret, men herefter kan du ikke få refunderet dit værdibevis. Du kan heller ikke få beløbet refunderet til din Downtown-konto.
Denne information vil altid fremgå af båden kampagnens betingelser samt på dit værdibevis.


 

Andet


Jeg er tilmeldt nyhedsbrevet, men modtager det ikke

Prøv først at kigge i dit mailprograms spam-mappe. Hvis nyhedsbrevene ikke findes der, kan du sende os en mail. Husk at oplyse den mailadresse, du burde være tilmeldt med, samt hvilken by du ønsker nyhedsbreve fra.


Hvordan til- eller afmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Det gør du lige her: Tilmeld dig
Vi hjælper også gerne med at tilmelde dig. Sende os en mail med dine præferencer, så tilmelder vi dig hurtigst muligt.

Du afmelder dig ved at klikke på linket ”Afmeld dig med ét klik” nederst i nyhedsbrevet.


Jeg kan ikke huske mit kodeord. Hvad gør jeg?

For at lave et nyt kodeord, kan du klikke her.

HUSK at holde øje med dit spamfilter, da mailen med dit nye kodeord kan havne der.
Oplever du udfordringer, kan vi hjælpe med at lave en manuel kode til dig.


 

Har du brug for yderligere hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice.
HUSK at oplyse dit referencenummer og/eller bestillingsnummer, så vi hurtigere kan hjælpe dig.

Du kan kontakte os på nedenstående oplysninger:

Chat: Se nederst i højre hjørne
Mandag-fredag: 10.00 – 15.00

Mail: kundeservice@downtown.dk. Vi bestræber os på at besvare din mail inden for 3-4 hverdage. (For hurtigere ekspedition skal du kontakte os på chatten)

Telefon: 89 87 37 37 (For hurtigere ekspedition skal du kontakte os på chatten)
Mandag-fredag: 10.00 - 12.00 (LUKKET grundet Covid-19 - Men vi er snart tilbage)