Virtuel møbelshopping på
HipVilla.com
Journalist: Mads Emil Wivel
Fotograf: Paw Ager
"Kopperne er designet af en af vores leverandører, de er fede
ikke?," spørger medstifter Frederik Reventlow-Grinling
entusiastisk, da Downtown får serveret en kop kulsort kaffe på
HipVillas kontor på Nørrebro. Kopperne er en nyfortolket
porcelænsudgave (søg efter kaffekopper i "throw away design" på HipVilla.com) af
de ikoniske hvide engangs-plastikkopper med riller i midten og er
et perfekt eksempel på de varer, der bliver solgt i
web-shoppen.
"Design behøver ikke være stift og højpandet, det kan sagtens
være friskt og hipt", mener Frederik, der prioriterer stilskabende
mærker som Hay, Muuto og Seletti til HipVilla. Han mener også, at
designet af hjemmesiden skal være mindst ligeså cool og indbydende
som de møbler, der sælges. Derfor har HipVilla.com
gjort ekstra meget ud af deres web-shop og lægger meget energi i at
give kunderne en god og personlig oplevelse i den virtuelle
møbelforretning.
"Selvom du køber møbler i en web-shop, må du gerne føle, at du
handler i en rigtig butik," forklarer han om konceptet bag
HipVilla. Der bliver i øjeblikket lagt sidste hånd på en 24-timers
chatservice, der giver dig mulighed for at få din helt egen
personlige shopper, der kan guide dig rundt på hjemmesiden. "Det
kommer til at fungere lidt ligesom den der levende papirclips, der
engang var i Word - bare meget mindre irriterende," forklarer
Frederik med et smil. Han regner med, at den døgnåbne chat-service
er klar i løbet af næste måned.
Downtown kan varmt anbefale, at du sætter dig til rette foran
skærmen og går på opdagelse i det imponerende udvalg af tjekkede
designervarer hos HipVilla.com.